۰۱ آذر، ۱۳۸۸

آمار اعلامي وزارت بهداشت درباره آنفلوانزايA غير واقعي است

ایسنا: عضو هيات رييسه کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنچه هم اکنون به عنوان آمار رسمي در مورد مبتلايان به آنفلوانزاي نوعA از سوي وزارت بهداشت اعلام مي شود، آمار واقعي نيست، چراکه آمار خيلي بيشتر از اين بوده و روز به روز هم افزايش مي يابد، اين در حالي است که وزارت بهداشت حرکت لاک پشتي خود را در پيشگيري، اطلاع رساني و درمان و غربالگري آنفلوانزاي نوعA ادامه مي دهد.

انوشيروان محسني بندپي، در ارزيابي خود از عملکرد وزارت بهداشت در پيشگيري، اطلاع رساني و درمان بيماري آنفلوانزاي نوعA، تصريح کرد: وزارت بهداشت در مساله آنفلوانزاي نوعA به صورت بينابيني عمل کرده است، اما در مجموع در ارتقاي دانش و ارتقاي آگاهي هاي مردم و شناسايي به موقع بيماران عملکرد موفقي نداشته است. نماينده مردم نوشهر در خانه ملت در ادامه خاطرنشان کرد: افتخار ما اين بود که شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت با اين همه پرسنل و امکانات به روز است، اما متاسفانه در زمينه آنفلوآنزاي نوع آ بسيار ضعيف عمل کرد.

محسني بندپي اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني يک فرد مبتلا به آنفلوانزاي نوعA مي تواند تقريبا 2/9 تا 3/4 تن را مبتلا کند لذا شناسايي هر فرد مبتلا به اين بيماري در پيشگيري و عدم سرايت افراد ديگر موثر است. وي با تاکيد بر اين که آمارهاي وزارت بهداشت در مورد شمار مبتلايان و قربانيان بيماري آنفلوانزاي نوعA غيرواقعي است، گفت: وزارت بهداشت آمار را به نقل از بيمارستان ها و مراکز درماني اعلام مي کند، در واقع وزارت بهداشت اصلا به حوزه شناسايي آمار مبتلايان ورود پيدا نکرده است.

نايب رييس کميسيون بهداشت و درمان ادامه داد: مشاهدات نشان مي دهد وزارت بهداشت تيم کاري اش را براي شناسايي آمار مبتلايان اعزام نکرده است، در صورتي که در فرودگاه ها، اتوبوسراني، تاکسيراني و مراکز عمومي تمام کشورهاي دنيا از طريق توزيع بروشور، آگاهي هاي مورد نياز براي پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي نوعA به مردم ارايه مي شود، ضمن اين که هر کسي که مورد مشکوکي مشاهده کند فرد را براي مراجعه به پزشک راهنمايي و ارشاد مي کند تا بلافاصله مورد مراقبت هاي خاص قرار گيرد اما متاسفانه اين موضوع در وزارت بهداشت کشور ديده نمي شود. نماينده مردم نوشهر و چالوس تاکيد کرد: يک زماني وزارت بهداشت دير به موضوعاتي

از اين دست وارد مي شد اما کامل ورود پيدا مي کرد، اما در موضوع پيشگيري، اطلاع رساني و درمان بيماري آنفلوانزاي نوعA وزارت بهداشت دير ورود پيدا کرد و متاسفانه همان حرکت لاک پشتي را ادامه مي دهد.
وي در مورد ورود واکسن اين بيماري ظرف يک ماه آينده تصريح کرد: در حال حاضر واکسن به عنوان يک اورژانس مطرح نيست، چراکه در صورت ورود واکسن نمي توان تمام افراد را تحت پوشش قرار داد، زماني براي واکسيناسيون سرخجه و سرخک کل کشور را بسيج کرديم اما نتوانستيم پوشش واکسيناسيون را کامل کنيم، ضمن اين که هنوز از ايمني و اعتماد واکسن هاي آنفلوانزاي نوعA هيچ نشانه کاملي در دست نيست، بنابراين وزارت بهداشت همزمان که براي واردات واکسن اقدام مي کند بايد آگاهي هاي مردم را نسبت به اين بيماري افزايش دهد چراکه آنفلوانزاي نوعA بيماري اي نيست که نتوان آن را کنترل کرد و آگاهي هاي مردم را بالا برد بلکه مي توان آن را مهار کرد و در همين سطح نگه داشت.

0 comments:

ارسال یک نظر