۱۴ آبان، ۱۳۸۸

لاریجانی حضور مجاهدین خلق در عراق را مضر خواند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که در راس هیاتی به بغداد سفر کرده، حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق را به ضرر این کشور خوانده است.
آقای لاریجانی در بغداد با ایاد سامرایی، رئیس مجلس عراق دیدار کرده و قرار است با سایر مقام های بلندپایه این کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.
آقای لاریجانی گفته است که "منافقین برای ایران مشکلی به حساب نمی آیند، زیرا ایران بسیار قدرتمند است." او در عین حال تاکید کرده که مجاهدین خلق در آینده برای عراق "مشکلات عدیده ای" ایجاد خواهد کرد.
علی لاریجانی گفته است که ایران انتظار دارد اعضای این سازمان در عراق "خانه نکنند."
رئیس مجلس ایران همچنین در جریان سفر چهار روزه خود به نجف نیز سفر می کند و از اماکن مقدس مسلمانان دیدار خواهد کرد. خبرگزاری مهر گفته است که آقای لاریجانی با آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار خواهد کرد.
رئیس مجلس ایران در دیدار خود با رئیس مجلس عراق از گسترش روابط بین دو کشور حمایت کرده است.
قرار است آقای لاریجانی با مقام های عراقی در مورد موضوع آب، گرد و غبار، همکاری های اقتصادی از جمله عملی کردن پروژه انتقال نفت و اتصال خطوط راه آهن دو کشور مذاکره کند.
برخی خبرگزاری ها از مخالفت چند نماینده سنی مجلس عراق با سفر علی لاریجانی خبر داده و گفته اند که این سفر برای حمایت از احزاب و گروه های شیعه صورت گرفته است.
قرار است انتخابات سراسری عراق ژانویه 2010 برگزار شود اما به دلیل عدم تصویب قانون جدید انتخابات، برگزاری این انتخابات در موعد مقرر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
در انتخابات دور پیش گروه های مورد حمایت ایران به پیروزی دست یافتند و اکثریت مجلس عراق را در اختیار گرفتند


0 comments:

ارسال یک نظر