۲۹ آبان، ۱۳۸۸

استقبال سرد تبریزی ها از احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در دومین سفر استانی، روز پنج شنبه به تبریز سفر کرد.

رسانه های دولت از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در گزارش های ساعت به ساعت این سفر، به آنچه استقبال گرم و پرشور مردم تبریز خوانده اند، اشاره کرده اند با این حال تصاویر و گزارش خبرنگاران محلی حکایت از استقبال سرد از رییس دولت دهم دارد.

ایرنا، ساعاتی قبل از سفر آقای احمدی نژاد به تبریز، خبر داده بود که ۱۱۰ خبرنگار، سفر رییس جمهوری ایران را پوشش می دهند با این حال تنها خبرگزاری مهر، گزارش تصویری این استقبال را منتشر کرده است.

هرچند شبکه سهند و شبکه های سراسری تلویزیون ایران به پخش تصاویر توده های جمعیت استقبال کننده پرداخته با این حال سایت خبری موج سبز آزادی با اشاره به این تصاویر، اعلام کرده دوربین‌های صدا و سیما اغلب به نمایش نماهای بسته پرداخته و با پخش تصاویری آرشیوی از سفرهای قبلی احمدی‌نژاد به تبریز سعی در ارائه‌تصویری غیرواقعی از حضور کمرنگ مردم داشت.

در پی وقایع بعد از انتخابات، با اینکه شهرهای بزرگ ایران نیز مانند تهران شاهد برخی اعتراض ها بودند اما به دلیل جو امنیتی حاکم، عملا شهرهای دو استان آذربایجان شرقی و غربی کمتر امکان اعتراض به وقایع بعد از انتخابات را داشتند.

سفر آقای احمدی نژاد در شرایطی برگزار شد که روز گذشته دبیر ستاد مردمی استقبال از احمدی نژاد از ساماندهی یکصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم تبریز برای استقبال از او خبر داده بود. با این حال خیابان های خلوت تبریز و سکوهای خالی ورزشگاه محل سخنرانی رییس دولت، خبر از استقبال سرد از وی می دهد. سایت خبری موج سبز در مطلبی با عنوان «استقبال سرد از رییس دولت کودتا در تبریز» تخمین زده که حداکثر ده هزار نفر از او در تبریز استقبال کرده اند.

یک خبرنگار محلی در تبریز در گفتگو با صدای آمریکا تاکید دارد که بخش زیادی از استقبال کنندگان، دانش آموزان مدارس تعطیل شده تبریز هستند. این خبرنگار حضور پر رنگ ماموران سپاه پاسداران را اطراف آقای احمدی نژاد، موضوعی جدید می داند چرا که عموما در سفرهای استانی پیشین، نیروی انتظامی عهده دار نظم دهی به مراسم استقبال بوده است.

بر اساس تصاویری که شبکه‌ استانی آذربایجان شرقی از سخنرانی احمدی ‌نژاد پخش کرد، سکوهای ورزشگاه اغلب خالی بوده است. این در حالی است که سایت های اصلاح طلبان با انتشار عکس هایی از سفر میرحسین موسوی، جمعیت استقبال کننده از احمدی نژاد را کمتر از دیدار تبریزی ها با موسوی در خرداد گذشته عنوان کرده اند. در این میان برخی نیز حتی تماشاگران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را بیش از استقبال امروز عنوان کرده اند

0 comments:

ارسال یک نظر