۱۸ آبان، ۱۳۸۸

آنفلوانزا 68 مدرسه دیگر را تعطیل کرد

مصطفی شجاعیان، معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی 68 مدرسه در پی ابتلای دانش‌آموزان به آنفلوانزا خبر داد.

شجاعیان گفت: 68 مدرسه در این استان که بیش از 15 درصد دانش‌آموزان آن به آنفلوانزا مبتلا شده بودند از امروز به مدت سه روز تعطیل شده است.

وی با اشاره به این‌که مدارس تعطیل شده بیش تر در شهرستان بویراحمد هستند، افزود: در صورت عدم بهبودی دانش‌آموزان بیمار، تعطیلی برخی مدارس تمدید می‌شود.

10 برابر شدن مراجعه بیماران به مراکز درمانی یاسوج

اما طی روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته است به طوری‌که یکی از پزشکان بیمارستان امام سجاد یاسوج از 10 برابر شدن مراجعه بیماران به این بیمارستان نسبت به ماه گذشته خبر داد.

حسینی گفت: 90 درصد بیماران مراجعه‌کننده به اورژانس این بیمارستان به آنفلوآنزای معمولی مبتلا هستند و از مواردی که مشکوک به آنفلوآنزای خوکی هستند آزمایش به عمل می‌آید.

ماسک در کهگیلویه و و بویراحمد کمیاب شد

ترس از بیماری آنفلوآنزا باعث شده تا بیش‌تر مردم استان اقدام به استفاده از ماسک کنند این در حالی است که ماسک در داروخانه‌های استان کمیاب شده است.

با این حال مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: استفاده از ماسک تاثیری در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا ندارد.

علی مشرف‌زاده افزود: ما استفاده از ماسک را به مردم توصیه نمی‌کنیم و مردم با تصمیم خودشان از ماسک استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده زیاد از ماسک‌های معمولی به دلیل آلودگی آن حتی خود می‌تواند عامل بیماری باشد.

مشرف‌زاده هم‌چنین یادآور شد: از 29 نمونه مشکوک که جهت بررسی به تهران فرستاده شد تنها دو مورد مبتلا به آنفلوآنزای خوکی بودند که یکی از آن‌ها که کودکی چهارساله بود فوت شد و دیگری بهبود یافت.

وی هم‌چنین از توزیع واکسن آنفلوآنزای معمولی در بین افراد در معرض خطر از جمله پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها خبر داد.

0 comments:

ارسال یک نظر