۱۳ آبان، ۱۳۸۸

تعطیلی 4 ایستگاه مترو به مناسبت 13 آبان!

مترو تهران از تعطیلی چهار ایستگاه این شرکت به دلیل روز 13 آبان خبر داد.

براساس اطلاعیه ای که در تمامی ایستگاه های مترو به اطلاع مسافران می رسد ، ایستگاه های دروازه دولت، طالقانی، هفت تیر در خط یک مترو و ایستگاه میدان فردوسی در خط چهار مترو از ابتدای ساعت کاری امروز تا ساعت 12 ظهر تعطیل خواهند بود.

دلیل این تعطیلی موقت ، برگزاری روز دانش آموز عنوان شده است!این در حالی است که انتظار می رفت برای تسهیل حضور مردم در این مراسم ، امکانات بیشتری فراهم شود نه این که ایستگاه های نزدیک به محل مراسم ، تعطیل شوند.

در روزهای گذشته مترو با مشکلات بسیاری روبه رو بوده و تاخیر بسیار در زمان حرکت قطارهای این شرکت بارها با انتقاد مردم و رسانه ها روبه رو شد اما این تعطیلی ربطی به این موضوع نداشته است.

ایستگاه دروازه دولت در خیابان انقلاب نرسیده به پیچ شمیران، ایستگاه طالقانی در تقاطع خیابان های طالقانی و مفتح، ایستگاه هفت تیر در میدان هفت تیر و ایستگاه فردوسی در میدان فردوسی تهران واقع هستند.

مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز هر ساله در صبح روز 13 آبان در مقابل سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی برگزار می شد اما این برای نخستین باری است که چهار ایستگاه مترو منتهی به خیابان طالقانی به دلیل برگزاری این مراسم به صورت موقت تعطیل می شوند.

معمولا هر ساله نیروی انتظامی تنها به بستن خیابان طالقانی حدفاصل تقاطع خیابان مفتح تا خیابان ایرانشهر بسنده می کرد.

براساس اعلام قبلی، مراسم روز دانش آموز امسال با سخنرانی غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز در هنگام برگزاری تحلیف محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی ایستگاه بهارستان به صورت موقت تعطیل شده بود.

مناطق و خیابان هایی که ایستگاه های مترو در آنها تعطیل شده اند مناطق اداری هستند و بیشترین رفت وآمد به این خیابان ها را کارمندان و ارباب رجوع تشکیل می دهند.

0 comments:

ارسال یک نظر