۰۱ آذر، ۱۳۸۸

تبدیل 270 تالاب ایران به تشت نمک

محمدباقر صدوق، معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: 270 تالاب ایران بر اثر فعالیت‌های وزارتخانه‌های توسعه‌ای تبدیل به تشت نمک شده‌اند.

صدوق شنبه در نشست شورای توسعه پایدار و محیط زیست در حضور نمانیدگان سازمان‌های توسعه‌‌گرا با انتقاد شدید از وزارت نفت، راه و ترابری و وزارت نیرو گفت: بر اثر فعالیت‌های این وزارتخانه‌ها 270 تالاب کشور خشک شده‌اند که این برای کشور فاجعه است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با انتقاد از رویکرد دستگاه‌های فوق افزود: رویکرد این دستگاه‌ها به محیط زیست انسانی است و از بحث محیط زیست طبیعی مغفول مانده‌اند.

این مقام عالی محیط زیست با انتقاد صریح از سدسازی وزارت نیرو تاکید کرد: یکی از عمده تخریب‌های محیط زیست مربوط به سدسازی است که حق آبه دریاچه‌ها و تالاب‌ها را نداده و منجر به تخریب گشترده رودخانه و تالاب‌های کشور شده است. وزارت نفت هم هر جا دلش می‌خواهد خط لوله عبور می‌دهد در حالی‌که مناطق حفاظت شده و حساس از طرف نهادی مربوط به آن‌ها اعلام شده ولی از دل همان مناطق(منطقه حفاظت شده دنا) خط لوله عبور می‌دهند.

صدوق هم‌چنین یکی از مهم‌ترین دلیل تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و مراتع کشور را چرای بی‌رویه و دامداری سنتی دانست که محیط زیست را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر