۰۵ آذر، ۱۳۸۸

جای خالی فوتبال ایران در میان بهترین‌های آسیا در سال 2009

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام بهترين های فوتبال این قاره را در سال 2009 اعلام کرد، اما فوتبال ایران نماینده ای در فهرست نهایی نداشت.

مراسم اهدای جوایز بهترین های فوتبال آسیا سه شنبه شب، 24 نوامبر در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار شد.

فدراسیون فوتبال ایران در بخش فدراسیون برتر آسیا (مردان) و هادی عقیلی، بازیکن تیم سپاهان و تیم ملی ایران در بخش بهترین بازیکن مرد آسیا، دو نامزد فوتبال ایران بودند که هیچکدام نتوانستند به جایزه ای دست یابند.

این در حالی است که سال گذشته فوتبال ایران در سه بخش به جایزه دست یافت.

امسال ژاپن در 6 بخش و کره جنوبی در 5 بخش بیشترین جوایز را به خود اختصاص دادند.

در این مراسم یاسوشیتو اندو، بازیکن ژاپنی باشگاه گامبا اوساکا در لیگ ژاپن به عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال 2009 جایزه خود را از محمد بن همام رئیس کنفدراسیون آسیا دریافت کرد.

بجز این فوتبال ژاپن در بخشهای بهترین فدراسیون فوتبال (زنان)، بهترین "بازی جوانمردانه" (زنان و مردان)، بهترین تیم ملی زنان (تیم ملی زیر نوزده سال زنان ژاپن) و بهترین بازیکن زن جوان (مانا ایوابوچی) به جایزه دست یافت.

جایزه بهترین تیم ملی مردان، بهترین باشگاه آسیا (پوهانگ) و بهترین مربی سال مهمترین جوایزی بود که فوتبال کره جنوبی از آن خود کرد.

همچنین جایزه ویژه الماس آسیا که به عنوان بالاترین جایزه مراسم در قدردانی از تلاشهای فردی اعطا می شود، در ستایش از فاروق بوزو، داور سوری اهدا شد. او بیش از دو دهه رئیس کمیته داوران آسیا بود.

سال گذشته تیم ملی فوتسال ايران به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا و وحید شمسایی، کاپیتان این تیم به عنوان بهترين بازيکن فوتسال آسیا معرفی شدند.

همچنین در سال 2008 فدراسیون فوتبال ایران به دلیل قهرمانی تيم ملی نوجوانان در آسیا، کمک به پیشرفت فوتبال در مناطق دور افتاده، توجه به فوتبال زنان و موفقیت تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2008 به عنوان برترين فدراسیون آسیا برگزیده شد.

0 comments:

ارسال یک نظر