۲۷ آبان، ۱۳۸۸

مرگ 14 دانش آموز مبتلا به آنفلوانزای A

رئیس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی از فوت 14 دانش آموز و سه دانشجو بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع A طی هفته های گذشته خبر داد و گفت: کمیته آموزش و پرورش مجلس بر روند پیشگیری از این بیماری در مراکز آموزشی نظارت می کند.

علی کریمی فیروزجایی افزود: کمیته آموزش مجلس عصر روز سه شنبه جلسه ای با حضور معاون پرورشی و مدیرکل سلامت آموزش و پرورش و معاون دانشجویی وزارت علوم و معاون سلامت وزارت بهداشت درباره مجموعه اقداماتی که در پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در مدارس و دانشگاهها انجام شده است داشت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تا کنون در آموزش و پرورش اقدامات خوبی در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری شده است اما برای پیشگیری کافی نیست و باید افزایش یابد.

نماینده مردم بابل در مجلس به مشکلات وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت در خصوص عدم تامین اعتبارات از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در دستگاههای مختلف را اختصاص می داد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که سهم آنها از این اعتبار تا کنون واریز نشده است.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دو میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات خود را در این زمینه هزینه کرده است و دولت باید هرچه سریعتر بودجه عنوان شده را به این وزارتخانه بپردازد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فعالیتهای آموزش و پرورش در پیشگیری از آنفلوانزا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما هنوز بسیاری از مدارس کشور به تجهیزات بهداشتی مجهز نشده اند و به طور مثال آن طور که عنوان شد بیش از یکهزار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان به تجهیزات بهداشتی در دستشوییها مجهز نیستند.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر اینکه این مدارس هرچه سریعتر باید به تجهیزات لازم مجهز شوند افزود: در غیر این صورت نمی توان از شیوع این بیماری در بین دانش آموزان در ادامه سال پیشگیری کرد.

به گفته کریمی فیروزجایی یکی دیگر از مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمبود مربی بهداشت است که مسئولان این وزارتخانه خواهان اختصاص ردیف بودجه جدید از سوی مجلس برای استخدام این مربیان شدند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره افزود: با وجود بیش از صد هزار مدرسه کمتر از سه هزار مربی بهداشت فعالیت می کنند که این تعداد کافی نیست و در جلسه روز سه شنبه قرار شد زمینه های جذب نیرو بهداشت در مدارس فراهم شود.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: قرار است وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد خود را در این زمینه به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارائه دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر