۱۱ آبان، ۱۳۸۸

بازداشت و تهديد دانشجويان دانشگاه مازندران در آستانه 13 آبان

در آستانه 13 آبان و در ادامه برخورد با دانشجويان دانشگاه مازندران ظهر روز دوشنبه  سياوش رضائيان ، عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران و اشكان ذهابيان دبير سابق فراكسيون مدرن انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي و علوم پزشكي شهر مشهد در شهر بابلسر بازداشت شدند.
بنا به اين گزارش سياوش رضائيان دانشجوي رشته رياضي و عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران ظهر امروز ، دوشنبه ، توسط حراست دانشگاه مازندران بازداشت و به نيروهاي امنيتي شهر بابلسر تحويل داده شد.
در حالي رضائيان توسط عوامل حراست دانشگاه مازندران بازداشت شده است كه هيچگونه اتهامي متوجه اين فعال دانشجويي نميباشد و نامبرده هيچگونه احضاريه قانوني دريافت نكرده است.
همچنين اشكان ذهابيان دانشجوي رشته شيمي دانشگاه فردوسي شهر مشهد كه ترم گذشته به صورت مهمان در دانشگاه مازندران تحصيل ميكرد ، طي احضار تلفني توسط دادستان شهر بابلسر به دادستاني مراجعه ميكند و به اتهام واهي و غير واقعي اقدام عليه امنيت ملي از طريق تشكيل اتحاديه انجمن هاي اسلامي شمال كشور بازداشت و به زندان مركزي متی کلای بابل منتقل ميشود.
اشكان ذهابيان در حالي بازداشت شده است كه اساسا تشكل مورد ادعا دادستان بابلسر وجود خارجي نداشته و ندارد.
همچنين اين فعال دانشجويي شهر بابلسر در حالي  به زندان بابل منتقل شده است كه  دادستان بابلسر براي وي قرار وثيقه 30 ميليوني صادر كرده است .
گفتني است ذهابيان پيش از اين در پي اعتراضات دانشجويي دانشگاه مازندران به كودتا 22 خرداد بيش از يك ماه بازداشت شده و در بازداشت گاه اطلاعات بابلسر و زندان مركزي بابل مورد شكنجه و ضرب و شتم شديد و وحشيانه ماموران امنيتي قرار گرفته بود.
ذهابيان هنگام بازداشت به حدي توسط نيروهاي لباس شخصي ضرب و شتم شده بود كه به صورت بي هوش به بازداشتگاه منتقل شده بود.
 ذهابيان به دليل آسيب هاي فراواني كه در دوران بازداشت به وي وارد شده است ، در سه ماه اخير تحت مداوا و مراقبت هاي پزشكي قرار داشت. بيماري ديسك كمر ، التهاب شديد معده و اسيب ديدگي شنوايي در يكي از گوش هاي وي از بيماري هاي ناشي از شكنجه دروان بازداشت موقت وي ميباشد.
اين گزارش حاكيست چند تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه در روزهای اخیر توسط مسئولین حراست، احضار و تهدید شده اند.
بر اساس برخی شنیده ها از منابع موثق، لیست 11 نفره ای از سوی دادستان بابلسر برای احضار و احتمالا بازداشت تهیه گردیده است که تا کنون با دو دانشجوی بازداشتی ذکر شده و دو تن دیگر از اعضای شورای مرکزی انجمن مازندران تماس های مشابهی صورت گرفته است. این دو هنوز به دادسرا مراجعه نکرده اند.
از سوی دیگر، چند روز پیش آرنوش ازرحیمی دیگر عضو شورای مرکزی انجمن مازندران نیز با شکایتی از طرف نیروی انتظامی این شهرستان روبرو و به دادگاه احضار شده است.


0 comments:

ارسال یک نظر