۲۰ آبان، ۱۳۸۸

110 مدرسه استان زنجان تعطیل شد

مسئول روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امروز در استان زنجان 110 مدرسه به دلیل شیوع آنفلوانزای فصلی و جلوگیری از شیوع آنفلوانزای خوکی تعطیل شد.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان با بیان این مطلب که در صورت ابتلا 15 درصد از دانش آموزان یک کلاس و یا مدرسه طی سه روز متوالی، مدارس تعطیل می شوند، افزود: امروز با توجه به غربالگری به عمل آمده، مربیان بهداشت تشخیص داده اند که 9 هزار و 430 دانش آموز در سطح مدارس استان مبتلا به آنفلوانزای فصلی شده اند و از این تعداد دو نفر در بیمارستان بستری شده اند.

وی افزود: تاکنون پنج دانش آموز مبتلا به آنفلوانزای نوع A در استان شناسایی شده است و همچنین 12 نفر دانش آموز نیز صبح روز چهارشنبه برای مشخص شدن قطعی ابتلای آنها به آنفلوانزا به پزشک معرفی شدند.

همچنین مدیر بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع " A " در این استان را 34 نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از ‌مبتلایان به بیماری آنفلوانزای نوع A در این استان بهبود یافته و تعدادی نیز در مسیر بهبودی قرار دارند.

محمدرضا صایینی با یادآوری اینکه تاکنون هیچ یک از مبتلایان به این بیماری در استان زنجان فوت نکرده اند، افزود: بیشترین افراد مبتلا شده به این بیماری مربوط به شهرستان زنجان با 22 مورد و کمترین آن مربوط به شهرستان طارم با یک مورد است.

وی ادامه داد: موارد قطعی ابتلا به این بیماری از شهرستانهای ایجرود و ماهنشان نیز تاکنون گزارش نشده است.

صایینی، تعداد افراد مشکوک را که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته اند 266 نفر عنوان کرد و گفت: از تعداد موارد مثبت قطعی شده در استان سه مورد نیز مربوط به شهرستان ابهر، شش مورد شهرستان خرمدره و دو مورد مربوط به شهرستان خدابنده است.

وی اجتناب از تماس نزدیک با افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی و یا تب و سرفه دارند، شستن مکرر دستها با آب و صابون، رعایت آداب تنفس، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه با دستمالهای یکبار مصرف را از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر