۲۹ مهر، ۱۳۸۸

نتیجه تکان دهنده بررسی روسپیگری در تهران

بر اساس تحقيق تکان دهنده ای كه به تازگى در شهر تهران انجام شده، پديده روسپيگرى و بی بند و باری جنسی در متأهل‏ها بيش از مجردها ديده مى‏شود.
در حال حاضر با افزايش سن ازدواج و كاهش سن بلوغ، فاصله بلوغ و ازدواج به 15 تا 20 سال رسيده است اما براى رفع مشكلات ناشى از اين موضوع، مسؤولان و علمای دین هيچ راه حل مناسبی ارائه نداده‏اند.

گسترش رابطه نامشروع با توجه به آسيب‏شناسى‏هاى به عمل آمده، ريشه در يك سلسله كاستيهاى اجتماعى و كم‏توجهى به مسائل اخلاقى و اعتقادى دارد كه اگر چنانچه پيرامون آن اهتمام لازم به عمل نيايد، به لحاظ اين‏كه بيشتر گريبانگير قشر جوان جامعه است، تحت تأثير تهاجم فرهنگى بر روند صعودى آن افزوده مى‏شود. بنابراين برنامه‏ريزى در بخشهايى كه آتيه جوانان را تأمين مى‏نمايد امرى الزامى و بسيار ضرورى مى‏باشد.

اكثر متخصصين روانشناسى و علوم اجتماعى معتقدند انسان پس از طى مراحل مقدماتى ناهنجاريهاى اجتماعى و برچسب خوردن به عنوان كج‏رفتارى و انحراف از هنجارها، به ترتيب مرتكب تخلفاتى شده و پس از آن با ارتكاب جرائم ارضاء مى‏شود و در نهايت نيز جرائم ارتكابى پاسخگوى تمايلات و گرايشات روحى و روانى وى نبوده و به خشونت متوسل مى‏شود.

تجاوز به عنف كه از جمله جرائم خشن و عليه اشخاص صورت مى‏گيرد، تكرار آن در جامعه باعث كاهش احساس امنيت و استمرار آن تبعات امنيتى خاص خود را در پى دارد. از طرفى در آسيب‏شناسى به عمل آمده پيرامون اين جرم، فقر فرهنگى و سست بودن مبانى اعتقادى از مهم‏ترين عوامل بروز اين جرم مى‏باشد كه اقتضاء مى‏نمايد مسؤولين فرهنگى كشور به آن عنايت بيشترى داشته باشند.

0 comments:

ارسال یک نظر