۰۳ آبان، ۱۳۸۸

مرگ مشكوک يک سرباز وظيفه در پادگان و دادخواهی خانواده وی

آرمان مامندی فرزند حسين، سرباز وظيفه در پادگان مهاباد در حالی كه روزهای ‌پايانی خدمت خود را می‌گذراند در تاريخ نهم مهر ماه سال جاری به طرز مشكوكی در پادگان محل خدمت خود جان باخت.
 به نقل از خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان، بنا بر اخبار واصله كه مورد تائيد خانواده اين شهروند كُرد نيز قرار گرفته است اصابت گلوله‌ای كه از اسلحه‌ی ژـ3 شليك گرديده منجر به مرگ وی شده است. در مراجعات مكرر خانواده نامبرده به پادگان محل خدمت فرزندشان برای اطلاع از چگونگی مرگ وی، مسئولان پادگان مهاباد در اظهار نظری غيررسمی و شفاهی به آنان اعلام كرده‌اند كه آرمان مامندی خودكشی نموده است. اين در حالی‌ست كه منابعی ‌از داخل پادگان در اطلاع به خانواده مامندی از بازداشت يك سرباز وظيفه ديگر در همان پادگان به اتهام قتل آرمان خبر داده‌اند. همين منابع افزوده‌اند كه اين شخص پس از انجام بازجويی در مهاباد به زندان شهر محل سكونتش در مياندوآب منتقل شده است.
با گذشت نزديك به يك ماه از مرگ مشكوك آرمان مامندی و پيگيری‌های صورت گرفته از طرف خانواده وی متأسفانه هنوز هيچ پاسخ روشنی از طرف مراجع قضايی و نظامی شهر مهاباد در مورد نحوه كشته شدن اين سرباز وظيفه به خانواده وی‌ داده نشده است.
خانواده مامندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان با ابراز ناراحتی و گلايه شديد از مسئولان نظامی و قضايی مرتبط با اين پرونده به دليل عدم پاسخگويی و شفاف نمودن مسئله، عدم رسيدگی به پرونده مرگ مشكوك فرزندشان را به قصد پنهان نمودن اصل ماجرای ‌قتل وی و دلسرد نمودن آنان از پی‌گيری اين مسئله عنوان نموده و تقاضای خود را بدين شرح اعلام داشتند:
ـ اعلام واقعی چگونگی كشته شدن سرباز وظيفه، آرمان مامندی و دلايل آن از طرف مسئولان پادگان مهاباد
ـ اقدام به انجام تحقيقات بی‌طرفانه از سوی مراجع قضايی با توجه به تمامی جوانب موجود و افراد مضنون
ـ عدم پنهان نمودن اسناد و شواهد موجود و مربوطه و ارئه آن به دادگاه برای روشن شدن حقيقت ماجرا
ـ عدم اعمال فشار بر خانواده و دادگاه به قصد تحريف حقايق و ايجاد انحراف در مسير دادرسی

0 comments:

ارسال یک نظر