۰۲ آبان، ۱۳۸۸

زير پاي سي و سه پل خالي شد !

رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگردي و صنايع دستي گفت: احداث تونل مترو اصفهان به دليل انحراف شش درجه رمپ سي و سه پل متوقف شده است.

  به نقل از تابناک، حميد بقايي به خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بحث احداث تونل متوقف شده مترو كه از زير رمپ سي و سه پل عبور كرده باعث انحراف شش درجه اي شده كه ما با اين انحراف موافق نبوديم و بايد طبق نقشه اي كه از قبل طراحي شده و به تصويب ما رسيده بود، عمل مي شد.

وي گفت:چند راهكار جبراني در نظر گرفتيم و مناسب ترين راهكار را انتخاب و به مترو اصفهان اعلام كرديم البته آنها نظراتي دارند كه ما معتقد به اجراي نظرات آنها نيستيم و براي حفظ بناي سي و سه پل و نگهداري رمپ سي و سه پل آن مسیري را كه انتخاب كرده ايم، بايد اجرا شود.

بقايي با بيان اينكه البته در گذشته اين رمپ مورد مرمت قرار گرفته است، تصريح كرد: به هر حال احداث تونل متوقف شده و منتظريم تا كارشناسان مترو نظرات خود را اعلام كنند و مترو اصفهان نيز موظف به اجراي آن است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: از روزي كه كار احداث متروي اصفهان شروع شده ما با مسئولان مترو اصفهان در تماس بوديم، البته اين پروژه ی بزرگي است و با توجه به آنكه اين مترو از آثار تاريخي بسياري عبور كرده كمترين لطمه را به آنها وارد آورده است.

وي افزود: وقتي پروژه اي در يك شهر تاريخي شروع مي شود نظارت بر آن كار سنگيني است و سازمان ميراث فرهنگي از همان ابتدا بر مراحل انجام كارنظارت داشته است.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه به دليل انحراف صورت گرفته اين مسير بايد تغيير پيدا كند، اظهار داشت: در نهايت با مسئولان مترو به اين تفاهم رسيديم كه مشاوري با هزينه مترو انتصاب شود چون مسئولان مترو معتقد بودند احداث تونل آسيبي به سي و سه پل نمي زند به هر حال نظر فني را كه مشاور اعلام كرد و مورد تائيد دو طرف بود اجرا خواهد شد.

0 comments:

ارسال یک نظر