۲۶ مهر، ۱۳۸۸

سری جدید دکل های ارسال پارازیت فعال شدند

روزنامه اعتماد : در حالی که مناقشات دولت و مجلس برای شناسایی منبع پارازیت های ماهواره یی همچنان ادامه دارد، دیروز سری جدید دکل های ارسال پارازیت فعال شدند.

دکل های ارسال پارازیت های ماهواره یی که گفته می شود اوایل ماه جاری از سوی یکی از نهادهای نظامی در دارآباد تهران نصب شدند دیروز به صورت آزمایشی فعال شدند.بنا به گفته منابع مطلع این دکل ها از دیروز شنبه 25 مهرماه سال جاری تا 25 آبان ماه به صورت آزمایشی فعال خواهند شد، هر چند هنوز هیچ ارگانی رسماً مسوولیت نصب این دکل ها را بر عهده نگرفته است اما گفته می شود هدف از ارسال سری جدید پارازیت های ماهواره یی مقابله با شبکه های ماهواره یی کشورهای بیگانه است.

بنا به گفته موافقان نصب سری جدید دکل های ارسال پارازیت این اقدام تدبیر برای مقاومت در برابر رسانه هایی است که قصد براندازی نرم را دارند. موافقان ارسال پارازیت های جدید با اعتقاد به اینکه اعتراضات پراکنده به نتیجه دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به واسطه اخبار کذب و سیاست های این دست رسانه ها به موجی از ناآرامی ها تبدیل شدند لذا مقابله با این امر، اقدامی اضطراری است.

این در حالی است که به زعم مخالفان نصب سری جدید دکل های ارسال پارازیت زیان های این اقدام به میزانی است که تبعات زیانباری را بر سلامت شهروندان بر جای می گذارد. همین امر سبب شده است مخالفان این اقدام در مجلس درصدد شناسایی منبع ارسال پارازیت های جدید برآیند و در نشست هایشان با وزیر ارتباطات که قانوناً مسوول فعالیت های مخابراتی کشور است به شناسایی عامل نصب سری جدید دکل های ارسال پارازیت بپردازند. آنچه در این میان حائز اهمیت است اینکه وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات مکرر نمایندگان از منبع ارسال پارازیت ابراز بی اطلاعی می کند.در همین راستا مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان همچنان پیگیر شناسایی منبع ارسال پارازیت های جدید و قدیمی است، گفت؛ تاکنون هیچ گزارشی درباره آثار پارازیت ها بر سلامت افراد به مجلس ارائه نشده است.

به این ترتیب آنچه سرگردانی مجلس در رسیدگی به مقوله پارازیت های ماهواره یی را دو چندان می کند این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز بی اطلاعی از منبع ارسال پارازیت ها مجلس را به مقابله با سازمانی سوق می دهد که هویت و جایگاه آن برای نمایندگان ناشناخته است.


0 comments:

ارسال یک نظر