۲۹ مهر، ۱۳۸۸

اجرای حکم صفر انگوتی، نوجوان محکوم به اعدام، به تعویق افتاد'

اجرای حکم فردی که به اتهام قتل در نوجوانی به اعدام محکوم شده بود به تعویق افتاده است.
روز چهارشنبه، 21 سپتامبر (29 مهر)، وکیل صفر انگوتی، بیست ساله که در سن هفده سالگی در جریان یک نزاع خیابانی فرد دیگری را به قتل رسانده بود، از تعویق حکم اعدام این فرد به مدت یک ماه خبر داد.
محمد مصطفایی، وکیل صفر انگوتی، در مطلب کوتاهی در وبلاگ خود نوشته است که به خانواده صفر انگوتی یک ماه مهلت داده شده است تا رضایت مقتول را اخذ کند.
آقای مصطفایی در همین مطلب گفته است که افراد بسیاری برای قانع کردن خانواده مقتول به خودداری از اجرای حکم در برابر زندان اوین گرد آمده بودند و افزوده است که "ولی دیگر محکومین به اعدام از جمله سهیلا غدیری به دار آویخته شدند."
اشاره آقای مصطفایی به حکم اعدام سهیلا غدیری (یا قدیری) است که به گفته وکیل مدافع او، به علت جنون پس از زایمان فرزند نوزاد خود را به قتل رسانده بود.
خبر تعویق در اجرای حکم اعدام صفر انگوتی در حالی گزارش می شود که هفته گذشته، بهنود شجاعی، که او نیز به اتهام قتل در یک نزاع خیابانی مجرم شناخته شده بود، به دلیل خودداری اولیاء دم از دادن رضایت، در زندان اوین اعدام شد.
اعدام بهنود شجاعی، که حکم او قبلا به تعویق افتاده بود، واکنش گسترده ای را در داخل و خارج ایران در پی داشت و بار دیگر جمهوری اسلامی را به دلیل اعدام محکومان نوجوان هدف انتقاد قرار داد.
قضات در ایران به صدور احکام اعدام برای نوجوانان زیر هجده سال ادامه می دهد اما اجرای حکم تا زمان رسیدن محکوم به سن هجده سالگی به تعویق می افتد.
ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به صدور و اجرای احکام اعدام برای متهمان زیر سن قانونی ادامه می دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر