۲۵ مهر، ۱۳۸۸

چهارمین ماه بازداشت مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل

مجيد دري فعال دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي كه در روز 18 تیر بازداشت شده بود، همچنان در وضعيت بلاتكليفي در زندان اوين نگهداري مي‌شود. وی از دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاه علامه است كه در جريان بازداشت‌هاي گسترده فعالان سياسي- مدني پس از انتخابات در منزل خواهرش در قزوين بازداشت شد، او به مدت دو هفته تحت تعقيب نيروهاي امنيتي قرار داشت.

به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر ، دري پس از بازداشت، به بند 209 زندان اوين انتقال يافت و به علت فعالیت در شوراي دفاع از حق تحصيل با اتهام ارتباط با سازمان مجاهدين خلق مواجه شد. نام وي در كيفرخواست اوليه‌ی محاكمات عوامل دخيل در وقايع پس از انتخابات نیز ‌آمده است. اين درحالي است كه مجید دري به علت تحت تعقيب بودن، در تهران نبوده و هيچ نقشي در اعتراضات مردمي پس از انتخابات نداشته است.

وی که هم اکنون چهارمین ماه بازداشت موقت خود را در زندان اوین می‌گذراند، قرار بود با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاهش از زندان آزاد شود، اما این امر با دستور قاضی حداد معاونت امنیت دادستان، متوقف شد.

مجید دری هم‌اکنون به همراه پیمان عارف دیگر دانشجوی ستاره‌دار بازداشت شده پس از انتخابات، در اندرزگاه 8 زندان اوین نگهداری می‌شود. وی پیش از این نیز در جریان تحصن دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه بازداشت شده و به مدت دو هفته در بند 209 زندان اوین نگهداری شد.

مجید دری از جمله افرادی است که در جریان بازجویی‌هایش در بند 209، به شدت از سوی بازجویان مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی قرار گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر