۲۵ مهر، ۱۳۸۸

با وجود اتمام قرار بازداشت موقت حسین درخشان هم‌چنان زندانی است

حسین درخشان وبلاگ‌نویس زندانی با وجود پایان مدت قرار بازداشت موقت خود در 18 مهرماه هم‌چنان در زندان اوین زندانی و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
 به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران  ، حسین درخشان وبلاگ‌نویسی که سال گذشته بعد از بازگشت به ایران در تاریخ 11 آبان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، 8 ماه اول دوران بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی و بندهای مختلف زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی بوده است و بارها به دلائل گوناگون سلول‌اش عوض شده است.
بشین و پاشو رفتن زیر دوش آب حمام و ضرب و شتم از جمله فشارهای فیزیکی بوده است که وی در طول دوره‌ی بازداشت خود با آن‌ روبه‌رو بوده است. بازجویان به وی گفته‌اند که اگر به اتهامات جاسوسی اعترف نکند، پدر و خواهر وی را بازداشت و آن‌ها را به زندان اوین خواهند آورد.
با آغاز دستگیری‌های گسترده بعد از انتخابات به علت کم‌بود سلول در زندان اوین حسین درخشان به بند 2 الف (325 سپاه) منتقل و در سلول‌های چند نفره همراه با بازداشتیان جدید قرار می‌گیرد.
وعده‌های دروغین برای آزادی وی از جمله فشارهای سنگینی بوده است که این وبلاگ‌نویس زندانی تحمل کرده است،  در طی ایام عید نوروز و دهه‌ی فجر سال گذشته به وی وعده‌ی آزادی حتمی داده شده است که میسر نشده و وی در بازداشت موقت نگه‌داری شده است. بازداشت موقت او چندین بار توسط بازپرس تمدید شده است که آخرین تمدید آن تا 18 مهرماه بوده است. درخشان تصمیم داشته بعد از این تاریخ دست به اعتصاب غذا زده تا تغییری در وضعیت وی پدید آید. مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران نسبت به این مساله تاکنون آگاهی نیافته است.
حسین درخشان در طی دوران بازداشت خود بارها تحت فشار گرفته که هم‌کاری کرده و به اتهامات مورد نظر بازجویان اعتراف کند. در شهریور ماه گذشته وی برای امضای وکالت‌نامه‌ی وکیل خود به دادگاه برده شده است که در آن‌جا به قاضی می‌گوید که تمامی معترفات‌اش تحت فشار بوده است.
طبق اطلاعات مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، حسین درخشان یک‌بار زیر فشارها مجبور به اعتراف تلویزیونی شده است که بعد از یک قسمت فیلم‌برداری از وی، این قضیه منتفی شده است

0 comments:

ارسال یک نظر