۲۲ مهر، ۱۳۸۸

یک بازیگر پیشکسوت تحت مراقبت‌های ویژه

نیکو خردمند بازیگر و دوبلور پیشکسوت سینمای ایران در حال حاضر در یک کلینیک بستری است.

به گزارش مهر آهو خردمند خواهر این بازیگر پیشکسوت درباره وضعیت وی گفت: وی به تازگی به دلیل خونریزی مغزی مدتی در بیمارستان بستری بود و هم‌اکنون در کلینیکی تحت مراقبت‌های ویژه است و امیدوارم به زودی به منزل بازگردد.

وی افزود: خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است و هوشیاری کامل دارند، ولی متاسفانه در حرکت دست و پای سمت راستشان دچار مشکل هستند و فکر می‌کنم با چند جلسه فیزیوتراپی سلامتی خود را به دست آورند.

نیکو خردمند متولد 19 آبان 1311 در تهران است. او فعالیت‌های هنری خود را از ۱۳۳۷ با گویندگی در رادیو شروع کرد و به جای کلودیا کاردیناله، اوا گاردنر، الیزابت تیلور و... در فیلم‌های سینمایی صحبت کرده است. وی بازی در نمایشنامه‌های رادیویی 1342 تا 1347 و نیز اجرای برنامه معرفی تئاتر در تلویزیون را در کارنامه دارد.

خردمند فعالیت سینمایی خود را از سال 1369 با بازی در فیلم سینمایی "پرده آخر" آغاز کرد و دو سیمرغ بلورین بازیگر نقش زن مکمل را برای همین فیلم و در سال 1372 برای "بازیچه" به خود اختصاص داد. نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای "غزال" از دیگر موفقیت‌های خردمند در عرصه بازیگری است.

وی در فیلم‌های سینمایی "حکایت آن مرد خوشبخت"، "خانه خلوت"، "مسافران"، "راز گل شب‌بو"، "زینت"، "روزهای خوب زندگی"، "نگاهی دیگر"، "سفر پرماجرا"، "روانی"، "قاصدک"، "قاعده بازی"، "هفت سنگ"، "شراره"، "کاغذ بی‌خط"، "قلب‌های ناآرام"، "صبحانه‌ای برای دو نفر"، "پرونده هاوانا"، "کافه ستاره"، "پیشنهاد پنجاه میلیونی"، "خاک‌آشنا" و... بازی کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر