۲۴ مهر، ۱۳۸۸

کروبی از برگزاری دادگاهش دفاع کرد

مهدی کروبی از محاکمه ی احتمالی خودش در دادگاه توسط مسئولین قضایی استقبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، آقای کروبی که در جمع گروهی از طلاب در مسجد امام صادق تهران صحبت می کرد گفته است که به شدت از برگزاری دادگاه استقبال می کند.

به گفته وی حضور در دادگاه به او فرصت می دهد تا سخنانی را که در طول سال های گذشته به علت ملاحظاتی بیان نکرده، به تفصیل و برای اولین بار بیان کند.

چند تن از مقام های قضایی ایران از جمله معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور و دادستان تهران در روزهای گذشته از محاکمه آقای کروبی خبر داده بودند.

به گفته این افراد آقای کروبی به علت متهم کردن دستگاه های امنیتی و قضایی به بدرفتاری با معترضان بازداشت شده از جمله شکنجه و تجاوز جنسی به آنها محاکمه می شود.

هیات ویژه سه نفره قوه قضائیه نیز که برای بررسی سخنان آقای کروبی در این باره تشکیل شده بود، ضمن رد سخنان او، این اتهام ها را ساختگی دانسته بود.

این در حالیست که چند تن از قربانیانی که کروبی به دفاع از آن ها می پرداخت در هفته های گذشته از کشور خارج شده و با گفته های خود در مورد تجاوزات، به افشاگری های وی صحه گذاشتند.

گفتنی است در هفته های اخیر بعضی از فرماندهان ارشد سپاه و برخی نمایندگان حامی محمود احمدی نژاد، خواستار دستگیری و محاکمه آقایان کروبی، موسوی و برخی چهره های اصلاح طلب بوده اند و از قوه قضائیه خواسته اند که به وظیفه خود عمل کند.

0 comments:

ارسال یک نظر